Miért nem sikeres a Facebook oldalad?

Ha online marketingről beszélünk, nem mehetünk el a Facebook mellett – egyrészt mert kiváló hirdetési felület, másrészt mások sem teszik, és komoly hátrányba kerülhetünk, ha kihagyunk egy ilyen lehetőséget. Azonban sokan megállnak annál a lépésnél, hogy jelen legyenek a közösségi oldalon, és ennél tovább már nem foglalkoznak a kérdéssel, vagy ami még rosszabb, körültekintés nélkül költenek rá, minden komolyabb eredmény nélkül.

Összeszedtünk ezért pár hibát, amit mindenképp el kell, hogy kerülj, ha sikeres Facebook-oldalt akarsz vállakozásodnak:

1. Rossz célcsoport

Hazánkban jelenleg több mint 5 millió regisztrált Facebook-felhasználó van, akiket potenciálisan el lehet érni. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mind potenciális vevők lennének. Legyen szó akár hirdetésekről, akár az oldaladon megjelenő posztokról, ha nem a termékedhez illeszkedő a célcsoportod, időt és pénzt pazarolsz, amíg a figyelmükért küzdesz. Szerencsére a Facebook kiváló lehetőséget nyújt a megfelelő csoport megtalálására, használd is ki ezeket: szűkítsd a célzást a saját városodra vagy közvetlen környezetére, szűrd ki azokat a korosztályokat, akiknek kevésbé vonzó lehetsz, vagy adj meg érdeklődési köröket, ezáltal máris egy jobban megismerhetőbb csoportot kapsz, akiket könnyebben és olcsóbban érhetsz el.

2. Like-ok kergetése

Sokan az elért like számmal igazolják oldaluk sikerességét, azonban ez közel sem igaz. Egy kisebb, de lényegesen aktívabb közösség sokkal pozitívabb eredményekhez vezethet: többet vásárolnak, jobban érdeklődnek az újdonságok iránt és megosztásaikkal ők maguk is téged reklámozhatnak. Érdemes a sok like mögé benézni, mennyire aktívak, valóban vásárolnak-e, vagy átlátogatnak-e a weboldaladra. Ha nem, érdemes változtatni a stratégián és a minőségre koncentrálni a mennyiség helyett.

3. Hiányos oldal

Hatalmas hiba, ha egy vállalat elhanyagolja a Facebook-oldalát. A rendszeres és igényes tartalom, vagy az alapvető információk hiánya a potenciális vevőt is elrettentheti, hiszen hasonló elképzelései lesznek a cégről is. Minden kifelé irányuló kommunikációnak külön-külön is a legjobbat kell mutatnia a cégről, és ez igaz a Facebookra is, hiszen lehet egy jó weboldalad, vagy offline reklámod, ha a vásárló csak itt találkozik veled, ez alapján fog megismerni.

4. Kommunikáció hiánya

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy a Facebookot egy egyszerű reklámfelületnek tekintik és nem foglalkoznak a követőkkel, elfeledkezve arról, hogy az emberek ide kommunikálni és szórakozni járnak. Ezért érdemes a posztokat úgy felépíteni, hogy megszólítsák a potenciális vásárlókat, sőt, a kommentekben is nyugodtan lehet reagálni a felvetésekre. Ez különösen igaz a kritikákra, panaszokra: bár első ránézésre úgy tűnhet, egy rossz vélemény komoly kárt tehet a hírnevedben, de a legrosszabb, amit ilyenkor tehetsz, hogy törlöd! Egy megfelelően kezelt panasz több bizalmat és hűséget építhet a céged irányába, mint egy jó reklámkampány. Ne félj a kétirányú kommunikációtól, hatalmas lehetőségeket rejt!

5. Egyedüli kommunikációs csatorna

Egyre több frissen alakult cég dönt úgy, hogy weboldal helyett csak egy Facebook-oldalt hoz létre, és itt népszerűsíti magát. Elsőre ez logikus is lehet: egy weboldal létrehozása és fenntartása drága, módosítása bonyolult és a vevők elérése is nehezebb, míg a Facebookon csak pár kattintás és lehet is kezdeni hirdetni. Ez valóban így van, azonban ez nem elég a sikerhez. Egy weboldal hiánya komoly bizalmi kérdéseket vethet fel, pontosan azért, mert költségei vannak, a Facebook pedig ingyenes – utóbbit bárki létre tud hozni, egy magát komolyan vevő cég viszont ad magára annyira, hogy befektessen egy weboldalba. A legjobb, ha két csatornát egymást kiegészítve használod.

Szeretnéd, ha Facebook oldalad még jobb lenne? Jelentkezz kurzusunkra!

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg ismerőseiddel, és kövess bennünket!

AJÁNLOTT BEJEGYZÉSEK

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.