Mennyit fizetsz havonta az eladódnak, hogy ne adjon el semmit?

Mennyit fizetsz havonta az eladódnak, hogy ne adjon el semmit? Minden cégtulajdonos, vezető tudja, hogy az üzlete sikere, – ezáltal személyes sikere is – nagyban függ a munkatársaitól, legyen az értékesítő, eladó vagy bárki, aki őt képviseli mások előtt.

Mindenki tudja azt is, hogy a vevő, ügyfél, tárgyalópartner, üzletről, vételről, szerződésről szóló döntését az első találkozás, benyomás élménye nagyban befolyásolja. A jó munkatárs kiválasztása tehát életbevágóan fontos.

Akkor mégis hogyan történhet meg, hogy belépek egy üzletbe, és hamarosan azt érzem, bárcsak ne tettem volna? Pedig azzal az eltökélt szándékkal érkeztem, hogy pénzt költök. Köszönés helyett csak utálattal és megvetéssel fűszerezett morgást kaptam a rendkívül antipatikus eladótól. Az információt úgy kellett belőle kirángatni. Már megbántam az egészet és csak a jó kifogást kerestem, hogy miként tudnék szabadulni ebből a helyzetből. Megjegyzem, a cégnél ott a legmodernebb technika, kitűnő a weblap, fantasztikus az online értékesítő rendszer, de a munkatárs, aki a vevővel találkozik, smirgli személyiséggel, nulla empátiával és mínuszos viselkedéskultúrával rendelkezik. Persze nem is vettem semmit… (Még most is bosszankodom…)

 

Munkatársaink az adott pillanatban a cég arcaként vannak jelen, általuk a lehető legkellemesebb érzéseket kell vevőinkben kelteni, hiszen a visszatérő vevő a legjobb vevő!

Ez az eladói viselkedés csak a cég anti-marketingjéhez (már ha van ilyen) járul hozzá, sőt az ilyen eladók a visszafelé elsülő marketingkommunikációs fegyvereink.

Mit tehetünk hát, hogy az első lépcsős alakulataink pénz hozzanak, és ne a vevőket riasszák el?

 

Tudjuk, nagyon fontos szempont a munkatársak tudatos és megfelelő kiválasztása, – főként, mert ők a cég legdrágább kommunikációs eszközei – ezért oda is figyelünk rá. El is mondjuk az elvárásainkat. Eleinte úgy is csinálják.

Akkor mi az, ami megváltozott? Semmi… És ez a lényeg: semmi sem változott

A változáshoz több kell. Nem elég, ha a főnök mondja. A munkatárs belső elvárásának, igényének kell lenni a vevő minőségi kiszolgálása.

Ismeretes, hogy a munkatársak marketing ismeretekre, kommunikációra és viselkedéskultúrára való oktatása (akár beiskolázása) az egyik leggyorsabban és biztosan megtérülő befektetés. Miért? Mert közben nem csupán tudást kap, hanem lehetőséget is a szereppel való azonosulásra. Az pedig már a mi dolgunk, hogy megtaláljuk a cég iránti elköteleződéséhez vezető utat.   

 

Bizony, a szervezeti, vagy személyes márkát – hosszú akár évekig tartó – tudatos viselkedéssel lehet felépíteni, elvesztése azonban egy pillanat műve!

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg ismerőseiddel, és kövess bennünket!

AJÁNLOTT BEJEGYZÉSEK

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.