ÉPÍTSD AZ ÜZLETED WEBES SZÖVEGES TARTALOMMAL!

ÉPÍTSD AZ ÜZLETED WEBES SZÖVEGES TARTALOMMAL!

A jól megírt, minőségi webes tartalom (content) az egyik legfontosabb tényező, amivel megtalálhatják cégünket a Google keresések során. Talán még ennél is fontosabb, hogy nagyot nőhetünk a látogatóing szemében, ha értékes információkat és hasznos tartalmakat osztunk meg velük a weboldalunkon.

 

Nézzük meg lépésről lépésre, hogyan lehet ezt elérni.

 

  1. Kulcsszókutatás

Mielőtt hozzáfognánk a szövegíráshoz, vagy kiadnánk ezt a feladatot másnak, első lépésként végezzünk kulcsszókutatást. Vizsgáljuk meg, milyen szavakra keresnek legtöbbet a termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolatban.

  1. Tartalommarketing terv

Az előző információk birtokában dolgozzuk ki a tartalommarketing tervet, azaz, hogy mit szeretnénk publikálni, témák, csatornák, időpontok szerint lebontva.

Határozzuk meg a saját, tartalommal elérni kívánt céljainkat: mi az az üzleti cél, aminek érdekében tartalmakat hozunk létre?

Határozzuk meg a célcsoportunkat (vevő típusokat). Ahhoz, hogy megértsenek bennünket, nekünk is meg kell értenünk őket, ezért gondoljuk végig:

  • Mit akarnak elérni?
  • Milyen céljaik vannak?
  • Milyen „nyelven” beszélnek? (Ne szakmai nyelven, hanem közérthetően fogalmazzunk, ha a célcsoport nem szakmai.)
  • Melyek az őket érintő főbb problémák?
  • Mi alapján hozzák vásárlási döntéseiket? Igyekezzünk minden egyes kérdésükre megfelelő tartalmat készíteni. Gondoljuk végig azt is, hogy mitől lesz értékes az adott tartalom?

A fentiek alapján már megírhatjuk a speciálisan vevőink, ügyfeleink számára ajánlott szöveges tartalmat.

  1. Csatornák kiválasztása a tartalmak publikálására

Keressük meg a leghatékonyabb csatornákat, ahol majd a tartalmakat publikáljuk. Egy tartalmat több csatornán is felhasználhatunk. A weboldal szövegek mellett érdemes használni a nyomtatott tartalmakat, hanganyagokat és videókat is.

 

  1. SEO (= keresőoptimalizálás)

 

Minden egyes tartalom akkor éri el a célját, akkor kerül előrébb a keresők találati listáján, ha az megfelelő módon keresőoptimalizált is egyszerre. A SEO, vagy ismertebb nevén a kereső optimalizálás segít ebben. Ez a része a tartalom marketingnek éppen olyan fontos, mint maga a tartalom.

 

  1. Mérjük a hatékonyságot!

 

Ez egy rendkívül fontos állomás: használjuk a statisztikai adatokat! A Google Analitycs kiváló eszköz erre, pontos elemzése segít abban, hogy jó döntéseket hozzunk, milyen jellegű tartalmakkal és hogyan érhetjük el a piacot. Az adatokból pontos választ kaphatunk a következő kérdésekre:

  • Milyen csatorna működik a leghatékonyabban? (Weboldal? Facebook? YouTube? stb.)
  • Melyik oldal a leglátogatottabb? (Valószínű, hogy ez a téma érdekli leginkább olvasóinkat)
  • A tartalom megfelel a piac igényeinek?

Hogy miért került a tartalom szerepe előtérbe az utóbbi időben?

Mert az emberek egyre inkább ellenállóvá váltak a reklámokkal szemben, azonban ha hasznos információkat kapnak, az nagymértékben megnöveli a termék, szolgáltatás vagy cég iránti bizalmukat.

 

Ha tehát nem tudod elérni célközönséged a hagyományos reklámokkal, akkor érd el őket hasznos és jól célzott informatív tartalmakkal!

Ha kérdésed van a fentiekkel kapcsolatban, Göcző Ágnes a Brandatti online marketing szakértője, a Marketing Jam ügyvezetője rendelkezésedre áll, ide kattintva írhatsz neki.

 

Ha tetszett a bejegyzés oszd meg ismerőseiddel, és kövess bennünket!

AJÁNLOTT BEJEGYZÉSEK

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.